Login
Sign up
Лайфхак

Емоційне зараження: як передаються переживання

 

Найчастіше ми впевнені, що самі відповідаємо за свої емоції, але чи так це насправді?

 

Емоційне зараження - це ситуація, при якій психологічний стан передається від одних людей до інших. Брати участь в такому процесі можуть як окремі персонажі, так і групи осіб.

 

Щоб зараження здійснилося, потрібен безпосередній контакт.

 

найчастіше наводять як приклад психологію натовпу, яка панікує як одна людина, проте також можна «заразитися» через віртуальне спілкування та інші види взаємодії.

 

Так чи інакше, результатом стане передача стану психіки.

 

Зміст:

  1. 2 типу емоційного зараження
  2. Зсередини або зовні?
  3. У структурах мозку
  4. Так погано це чи ні?

 

 

Одна з точок зору на питання, що розробляється американським соціальним психологом Елейн Хатфилд, говорить, що емоційне зараження здійснюється за допомогою автоматичного наслідування і синхронізації виразу обличчя, звучання голосу, пози і рухів з іншими людьми.

 

Несвідомо «Дзеркалу» вираз емоцій інших людей, ми дійсно починаємо відчувати ті ж емоції, що і вони. Не дивно, адже дослідження говорять про те, що навіть поза може впливати на наше самопочуття.

 

Елейн Хатфилд розділяє процес емоційного зараження на два етапи:

|| | 332

Шаг 1:

 

Ми наслідуємо людям. Наприклад, якщо хтось посміхається вам, ви посміхаєтеся у відповідь, і часто це відбувається поза нашою волею.

 

Крок 2:

 

Наші власні емоційні переживання змінюються на основі невербальних сигналів емоційного характеру. Наприклад, посмішка допомагає відчувати себе щасливіше, а ось похмуре вираз обличчя псує настрій.

 

Причиною емоційного зараження часто є емпатія

 

Емоційне зараження тісно пов'язане з емпатією, хоча ці поняття і не збігаються в повній мірі.

 

в роботі «Мистецтво любити» Еріх Фромм зазначає, що емпатія передбачає певний ступінь автономії, тоді як емоційне зараження - це безпосередня реакція, яка в меншій мірі сприяє розділенню особистісних і зовнішніх переживань.

 

Крім Елейн Хатфилд, вивченням емоційного зараження займалися психологи Джон Касіопо і Річард Рап сон.

 

Їх дослідження показали, що свідомі оцінки, які люди дають своїм переживанням, в значній мірі залежать від того, що говорили інші.

|| | 372

На интенсивность, с которой проявляется этот феномен, влияет ряд факторов: то, насколько человек зависим от других социально, прочность связей внутри группы, в которой оно происходит, личностные свойства человека, ряд демографических характеристик.

 

Як уже згадувалося вище, для того, щоб розділити емоції інших людей, необов'язково бачити на власні очі.

 

Щоб заразитися чужими емоціями, зовсім не обов'язково бачитися особисто

 

Експерименти, які проводилися на базі Facebook і Twitter, показали, що емоції транслюються і в віртуальному просторі.

 

Цікаво, що в цьому випадку зараження відбувається без участі невербальних сигналів.

|| | 392

Однако невозможность видеть позы и выражения лиц, а также слышать голос других людей, компенсируется новыми средствами передачи эмоций, которые используются при общении в интернете.

 

Це певна стилістика (ви точно знаєте кілька людей, що зловживають КАПСЛОКУ і знаками пунктуації), характерні помилки, які люди роблять, коли нервують і поспішають, а також специфіка використання емотикони і стікерів.

 

Ця область ще чекає своїх дослідників - даруємо ідею.

 

Зсередини або зовні?

Дізналися б ми, як саме веселитися, як відчувати провину і як сумувати без належної частки соціального навчання?

 

Згідно з деякими дослідженнями, таке наша поведінка несвідомо

 

Є дві точки зору на природу емоційного зараження, відмінність яких сходить до вічної дискусії про співвідношення біологічного і соціального в людині.

|| | 418

Согласно одной из них (Хатфилд), этот тип взаимодействия представляет собой автоматическое и бессознательное поведение.

 

Процес починається з того, що «відправник» висловлює емоції, «одержувач» їх зчитує і автоматично імітує, а завдяки афферентной (сенсорної) зворотної зв'язку перетворює в ту ж емоцію, яку відчуває «відправник».

 

Інша думка, засноване на теорії соціального порівняння, передбачає, що емоційне зараження - це більш свідомий і опосередкований процес. | || 428

 

Люди беруть участь в соціальному порівнянні, щоб зрозуміти, на скільки їх поведінку доречно.

 

Щоб зрозуміти, наскільки для нас важлива думка оточуючих, і наскільки визначальним воно є для того, щоб вирішити, які дії соціально прийнятні, досить згадати класичний експеримент з лялькою Бобо, стенфордський тюремний експеримент або тест Аша. || | 441

 

Друга частина вчених дотримується протилежної точки зору

 

У структурах мозку

З нейробологіческой точки зору прояв емоційного зараження пов'язують з активністю дзеркальних нейронів.

 

Вітторіо Галлезе з Пармского Унів ерсітета виявив в премоторної корі макак клас нейронів, які активізуються у випадках, коли мавпи виконують цілеспрямовані рухи рук, а також - коли спостерігають, як-то ж дію роблять інші.

 

Дослідження на людях показують активацію премоторної кори і тім'яної області мозку в момент сприйняття чужих переживань.

 

Галлезе передбачає, що спостерігач отримує безпосереднє емпіричне розуміння того, що переживає ближній, за рахунок нейронної активації.

 

Амігдала - одна з структур мозку, яка лежить в основі емпатії, дозволяючи здійснитися емоційного зараження.

 

Базальні області беруть участь у створенні біологічної зв'язку, завдяки якій одна людина може відтворювати фізіологічний стан іншого.

 

Психолог Говард Фрідман вважає, що завдяки цьому одні люди можуть надихати інших своїми діями: вираз обличчя, жести, тілесний мова говорить передає аудиторії його емоції.

 

Бувають випадки, коли емоції краще контролювати

 

Так погано це чи ні?

В деяких випадках емоційним зараженням можна управляти свідомо.

 

Зазвичай мова йде про те, що лідер думок або група осіб, переслідуючи власні цілі, прагнуть викликати у суспільства якісь то емоції.

 

Як відомо, велика влада народжує велику відповідальність, так що від лідера повністю залежить, чи буде він використовувати вплив для того, щоб надихати людей на творчу діяльність або, скажімо, сіяти паніку, після чого пропонувати «ліки» (така стратегія використовується для того, щоб отримати більше контролю).

 

Можливість емоційного зараження відкриває простір для маніпуляцій, в тому числі в міжособистісних стосунках.

 

Люди можуть агресивно включати інших в простір власних переживань, що и отримати увагу і якісь блага для себе.

 

Важливо розділяти прохання про підтримку і прагнення керувати іншими.

 

Втім , іноді маніпуляції, як і схильність їм піддаватися, бувають неусвідомленими. Визнання емоцій і визнання їх походження може бути одним із способів уникнути емоційного зараження.

 

Важливо навчитися не піддаватися маніпуляторам

 

Сама по собі можливість емоційного зараження не є негативною або позитивною. Це особливість нашої психофізіології, адже люди в першу чергу - соціальні тварини.

 

Саме здатність помічати стан родичів і швидко на нього реагувати, а також сигналізувати про свій стан стала важливим фактором розвитку людського виду.

 

Попереджати інших про небезпеку, надихати на спільну діяльність або захоплювати грою - всього цього ми навчилися ще на зорі людства.

 

Однако с развитием интеллекта и общества стало возможным осознанное управление этими процессами. Именно поэтому в некоторых случаях лучше позволить себе проявить эмоции, а в некоторых — сдержаться.

 

Особливо це відноситься до керівників, викладачам та працівникам ЗМІ.

 

і, звичайно, вміння контролювати себе важливо для особистих і сімейних відносин. Коли люди знаходяться в тісному емоційного зв'язку, їх переживання неминуче впливають на переживання один одного.

 

А ось надихати позитивом потрібно!

 

Неприємні емоції швидше призводять до зараження настроєм, ніж приємні.

| || 545

Однако разделение негативных эмоций может быть полезным, ведь высказать их — это уже сделать шаг к преодолению ситуации.

 

це помітно в національних ритуалах і релігійних практиках. Наприклад, голосільниці на похоронах задають тон загальному страждання, дозволяють іншим людям відкрито прожити своє горе (при цьому не важливо навіть, наскільки в голос вбиває люди щирі - голосільниці часто наймалися за гроші).

 

Сегодня у нас почти нет выраженных регламентов для выражения эмоций, так что приходится справляться самостоятельно.

 

і все ж «заразити» інших можна і натхненням, і веселощами.

 

Іноді ми просто не можемо перестати реготати, коли сміється хтось інший - саме тому дивитися комедії і чи стендап-шоу буває особливо добре в компанії людей зі схожим почуттям гумору.

 

Часто ми самі відмовляємо собі в синхронії позитивних переживань, побоюючись явно проявити почуття, керуючись комплексами і страхами.

 

Переживання спільних позитивних емоцій з іншими людьми - це величезне задоволення, а щирі моменти, яке воно приносить, лягають в основу міцних емоційних зв'язків.

|| | 573

Алиса Загрядская

 

Джерело

 

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 ( 1 оцінок, середнє: 5,00 з 5)
Завантаження .. .