Діти

Етапи дитячої гри від року до семи років

Дитина до 7 років головне отримує свій розвиток у вільній, спонтанної гри, це підтверджується багатьма експертами-психологами, зарубіжними і вітчизняними. При цьому ми маємо в нашому сучасному суспільстві наступне – майже всі батьки хочуть розвивати і навчати дошкільника («бо всі так роблять, а раптом мій відстане? »), причому під грою часто сприймають навчання в ігровій формі. Але це не СПРАВЖНЯ ГРА!

Справжня дитяча гра – це спонтанна, вільний, окрилене, емоційно забарвлене дія, метою якого є сам процес та отримання радості і задоволення. І саме в цьому дитина отримує своє розвиток головне, щоб вирости успішною людиною. І мені часом здається, що мало хто з сучасних батьків це знає))) Жах і абсурд якийсь.

За останнім російським дослідженнями, лише у 5% дітей у віці 5-6 років високий рівень гри, а у 60% – дуже низький.

Батьки кажуть «іди пограйся», а мають на увазі «іди, не заважай» з розрахунком, що дитина навчиться грати в дитячому саду. Однак і там навчання дітей починається з чотирьох років. Ось і зміщується в житті багатьох сучасних дітей фокус уваги на отримання різноманітних навичок, навчання знаковим системам – літер, цифр і т. д.

Крім того, в дитячому садку малюки не можуть переймати гру, так як групи, як правило, одновозрастные, всі грають приблизно на одному рівні, а вихователі рідко грають з дітьми, і в основному – в ігри за правилами.

За дослідженнями 62. 5% вихователів мають рівень розвитку ігрової діяльності нижче середнього (а 22% – нульовий! ).

Виходить, що дитяча вікова гра – це зникаючий вид діяльності, яку можна заносити в Червону Книгу.

Психологи називають такі аспекти впливу ігор на дитяче розвиток:

Пізнання навколишньої дійсності: діти дізнаються призначення та властивості предметів. Паралельно розвиваються всі види пам’яті, мислення, уяву, увагу.

Вдосконалення фізичних навичок: дитина освоює різні рухи, вчиться їх координувати і узгоджувати. За допомогою рухливих ігор діти пізнають своє тіло і вчаться керувати ним.

Розвиток уяви: у процесі гри діти наділяють предмети новими, часом незвичайними властивостями. Причому вони розуміють, що все відбувається «понарошку», однак «справді» бачать в палиці – конячку, в листі дерева – грошові купюри, в глині – тісто для пирога.

Розвиток мови: в ході сюжетно-рольових ігор дитина промовляє свої дії, розігрує діалоги, розподіляє ролі, домовляється про взаємини персонажів гри.

Розвиток моральних і моральних якостей: дитина в ході гри робить певні висновки про вчинках і поведінці. Однак тут потрібно доросла людина, який допоможе зробити правильні висновки із ситуації.

Емоційний розвиток. Малюки вчаться співчувати одноліткам, підтримувати і жаліти їх, радіти і співчувати. Граючи, діти «відпрацьовують» свої емоційні проблеми – страхи, тривожність і агресивність, чому ігротерапія і є одним з провідних методів корекції дитячої поведінки.

Тобто в грі розвиваються всі аспекти організму і особистості маленької людини.

Чим краще грає дитина, тим інтенсивніше розвивається лобовий відділ кори головного мозку, яка відповідає за більшість когнітивних функцій – найскладніших процесів, керованих головним мозком: пам’ять, мова, інтелект, виконання цілеспрямованих дій і цілісне сприйняття дійсності. Дитина вчиться відрізняти важливу інформацію від несуттєвою, усвідомлювати і організовувати власні думки і почуття, планувати свої дії.

Підтримуючи дитячу ігрову діяльність зараз, ми даємо дитині можливість і в сьогоденні та в майбутньому проживати насичену і щасливе життя. Життя, в якій він не буде плисти за течією, підкоряючись обставинам, а буде активним учасником і творцем своєї долі, впевненим і успішним!

ВИДИ СЮЖЕТНИХ ІГОР. Ігрові сходинки

Коли я питаю батьків, які види ігор вони знають, то більшість з них відповідає, що діти грають в дочки-матері, лікарню, пожежників, тобто називають сюжетно-рольові ігри. Це дійсно дуже важливі гри, саме з них починається активний розвиток дитини. Невеликі сюжети діти починають грати вже з двох – двох з половиною років. Але є й інші види ігор, які готують дитину до повноцінного сюжетно-рольовій грі.

Ієрархія дитячих ігор наочно представлена психологом Оленою Кравцевой у вигляді ігрових сходинок. Скільки видів ігор існує у дитини-дошкільника! Підростаючи, діти переходять від одних ігор до інших, як ніби крокують по сходинках.

1-3 роки. Предметно-маніпулятивна діяльність. Дослідження предметів на смак, форму, розмір, тепло, тактильність, колір, масу, звучання і різні дії з ними.

1,5–2,5 року. Отобразительная гра. Відтворення дій дорослого: варимо кашу, годуємо ляльку, миємо посуд, забиваємо цвяхи і т. д. : «Я як мама! », «Я як тато! ».

3-4 роки. Режисерська гра. Ігри з маленькими іграшками і предметами – заступниками.

4 роки – 5 років. Подібна гра. Діти уявляють себе в різних образах: тварин, казкових героїв і т. д.

5-6 років. Сюжетно-рольова гра. Діти розігрують соціальні сюжети, коли важливо програти всі соціальні ролі, які вони знають: дочки-матері, лікарня, школа, магазин і т. д.

6-7 років. Ігри за правилами. Настільні, командні, дворові ігри.

7 років і старше (і аж до юнацького віку). Режисерська гра високого рівня. Для гри не потрібні іграшки, ігровий простір і партнери по грі. Вся гра відбувається в уяві дитини.

текст із книги “ЩАСЛИВА МАМА-2. Мої джерела гармонії радості та натхнення” (автор )