Login
Login Винахід сухих сніданків
Харчування

Звідки взявся культ сніданку || | 230

 

Ви напевно багато раз чули, як важливо снідати. Але ви точно не в курсі, звідки взявся культ сніданку в сучасному світі.

 

А почався він з маркетингової кампанії, запущеної в 1944 році американською фірмою General Foods, виробником готових сніданків Grape Nuts .

 

в ході цієї кампанії під слоганом «Добре поїв з ранку - вся робота на ура» в продуктових магазинах поширювалися брошурки, що підкреслюють важливість сніданку, а по радіо реклама трубила, що « дієтологи вважають сніданок найважливішим прийомом їжі протягом дня ».

 

Зміст:

  1. Цікава історія сніданку
  2. Изобретение сухих завтраков
  3. «Головна їжа дня»

 

 

Подібний маркетинг був ідеальним способом підняти продажі сухих сніданків - винаходи Джона Харві Келлогга, глибоко віруючого лікаря.

 

Келлогг був упевнений в тому, що пластівці із злаків врятують здоров'я американців, а заодно і втримають їх від мастурбації, сприяючи зниженню статевого потягу (до реклами дожила лише половина ідеї).

 

До появи пластівців, в середині 80-х років XIX століття, американський сніданок не дуже відрізнявся від інших прийомів їжі.

 

І середній клас, і еліта їли яйця, випічку, млинчики, а також устриць, варену курку і стейки.

 

Вибух популярності сухих сніданків наділив ранковий прийом їжі особливим набором страв і задав критерій: ранкова їжа повинна продаватися вже готової до вживання.

 

Правило працює до цих пір, і виробники напівфабрикатів роблять гроші, спираючись на рекламу, яка переконує нас, що сніданок - це важливо.

 

П'ять хіміків тестують пластівці Kellogg's All-Bran на фабриці Kellogg Company (1935 рік)

 

Цікава історія сніданку

До винаходу пластівців сніданок не був загальноприйнятою звичкою. «Римляни вірили, що найбільш корисними є один раз в день», - каже історик їжі Керолайн Ілдхам.

 

Її колега Ебігейл Керол в статті «Винахід американської їжі» пише, що американські індіанці їли потроху протягом усього дня, не відводячи трапезі спеціальних проміжків часу.

 

що ж стосується середньовічної Європи, то найчастіше ранковий прийом їжі просто пропускали.

 

Необхідність в ньому відчували тільки люди, які займалися важкою фізичною працею, а й для них перший перекус був заняттям поспішив им, якому знаходилося час тільки в перерві після ранкової роботи.

 

В цілому, історики погоджуються, що сніданок перетворився в щоденний ранковий ритуал тоді, коли селяни переїхали в міста і перетворилися в промислових робочих, день яких був розписаний по годинах.

 

в Європі цей процес почався в XVII столітті, а до епохи індустріальної революції сніданок став повсюдної звичкою.

| || 371

 

Снідали раніше переважно селяни. Картина Дієго Родрігеса де Сільва-і-Веласкеса «Селянський сніданок» ок. 1618-19 рр.

 

Люди тяжко працювали на виробництві по 10-12 годин, іноді більше, і снідати стало фізично необхідно.

 

Уже тоді існувала традиційна ранкова їжа - хліб, ель, сир, каша або вчорашні недоїдки.

 

Однак через недостатню увагу істориків до опису сніданку складно виділити улюблені ранкові страви наших предків.

 

Як яйця стали частиною нашого ранку? Пошук відповіді на це питання відсилає до зовсім давньої історії; теолог Джон А. Райс згадує, що Марія готувала яйця Ісуса на сніданок.

 

А млинці? Палеонтологи припускають, що людина харчувалася найпростішими млинцями ще більш 5 тис. Років тому; документально засвідчено, що з млинців-крепів починав день Томас Джефферсон.

 

Поряд з повсюдним поширенням сніданку як явища, в Америці його обсяг став рости до розмірів обіду.

 

Американці вважали за краще вранці є щільно

 

«Американцям хотілося м'яса, м'яса і ще раз м'яса. І картоплі. А ще пирогів та тортів », - так в XIX столітті Лоуелл Дайсон описує гастрономічні уподобання в Штатах.

 

Одержимість їжею роздувала сніданок, і мало-помалу до кукурудзяних коржиків і оладок з маслом додалися стейки і смажена курка.

 

Все це зовсім не було схоже на здорову їжу. Американці постійно скаржилися на проблеми з травленням, які тодішні лікарі називали загальним терміном «нетравлення шлунка».

 

Ебігейл Керрол зазначає, що журнали і газети «кишіли міркуваннями на тему, що це за штука це нетравлення і як від нього позбутися ». Галас нагадувала ту, яка зараз не вщухає навколо ожиріння.

 

Америка потребувала більш легкому початку дня. І тоді з'явилися готові сніданки.

 

Винахід сухих сніданків

Поки коробки з подушечками і кільцями не стали уособленням нашого захоплення занадто солодкої, що пройшла безліч етапів обробки їжею, американцям здавалося: пластівці - це корисно.

 

Ноги у цій історії ростуть із захоплення американців курортами, якими в середині-кінці XIX століття заправляли такі люди, як доктор Джон Харві Келлогг. | || 435

 

Реклама тих самих пластівців Келлогга

 

Це був час реформ, але тим не менш, багато хто вважав лікарів-со Ременников шарлатанами: Герм радив набрати вагу, а улюбленою терапією Келлогга були ванни. Лікування хвороб більше схоже на спа-процедури.

 

Келлогг і його однодумці вірили, що зміна раціону американців благотворно вплине на їхнє здоров'я.

 

Вони помічали, що зловживання м'ясом і спеціями не йшла на користь шлунку, і вважали за краще білого хліба зерновий.

 

Дієтолог Сильвестр Грем в 1827 році розробив крекер імені себе. Джеймс Калеб Джексон, який ввів в своєму санаторії заборона на червоне м'ясо, винайшов сніданок під назвою «гранули» в 1863 році.

 

А в 1890-х Джеймс Келлогг розробив гранола, або кукурудзяні пластівці.

 

Плоди перших дослідів були вельми спартанськими - ні грама цукру, джексоновские гранули размачивали в молоці, щоб зробити хоч трішки їстівні.

 

Критики прозвали гранули «пшеничними камінням», та й пластівці Келлогга були не краще. Однак люди в них потребували.

 

«У перший рік виробництва було вироблено і продано, за найскромнішими підрахунками, понад 50 тонн продукту», - пише біограф Келлогга про кукурудзяних пластівцях. «Незабаром компанії-виробники сухих сніданків розширили свою мережу збуту на всю країну».

 

Крекери Грехема

 

Це було повсюдне божевілля. Як стверджує Ебігейл Керрол, в пластівцях бачили панацею від загальнонаціональної проблеми - нетравлення шлунка, а то, що вони випускалися готовими до вживання, виявилося дуже доречним в умовах, коли зайняті люди більше не могли собі дозволити витрачати ранкові години на приготування і вживання традиційної домашньої їжі.

 

найуспішніші гастрономічні тренди поєднують в собі і науку, і мораль, і винахід готових сніданків - не виняток.

 

Келлогг сформулировал идеальный образ жизни — больше физических упражнений, ванн, а также легкая, умеренная диета — «био-жизнь», и стал читать лекции и писать памфлеты на эту тему.

 

Він описував тодішній раціон як неприродний і занадто різноманітний.

 

харчуватися біологічно, писав він, значить харчуватися так, як заповідає наука, харчуватися нормально.

 

Зовсім як прихильники палеодіети, він обіцяв, що людина повернеться до свого природного раціону. Ось тільки ключем до нього були готові магазинні сніданки.

 

Пластівці Келлога можна придбати і сьогодні

 

При цьому доктор Келлогг вірив, що здорове харчування не просто вирішить проблеми зі шлунком.

 

Як і доктор Грем з його крекерами, Келлогг вважав , що американське меню, засноване на м'ясі, веде до гріха.

 

«Щедро приправлене м'ясо, насичені соуси і нескінченну різноманітність вишуканих делікатесів, - писав вегетаріанець Келлогг, - «дратує нервову систему і впливає на підлогу ові органи ».

 

На його думку, мастурбація була ганебною і нездорової звичкою; а неправильне харчування, хвороби і сексуальні акти складали порочне коло.

 

Вживання сухих сніданків повинно було утримати американців від мастурбації і послабити їх статевий потяг.

|| | 534

«Многие матери, которые учат своих малышей уму-разуму, поощряют свои собственные пороки за обеденным столом до тех пор, пока искушение не превратится в физическую необходимость» (Він також рекомендував обрізання і зв'язування мотузкою рук у дітей для виключення спроб рукоблудія).

 

Проте, як трапляється і з будь-яким гастрономічним бумом, то, до чого додумалися пуритани, маркетологи взяли на озброєння.

 

Доктор Келлогг, швидше за все, ненавидів прогрес: двома найуспішнішими виробниками сухих сніданків були його брат, Вілл Кіт Келлогг, і один з його колишніх пацієнтів, С. В. Пост, якого доктор звинуватив у крадіжці рецепта кукурудзяних пластівців з його сейфа.

 

Джон Харві Келлогг власною персоною. Погляди на виховання у нього теж були своєрідними

 

Кожен з них заснував по компанії з виробництва сухих сніданків, Kellogg Company (якої заправляв доктор з братом) і Postum Cereal Company (сьогодні відома як Post Cereals).

 

Обидва бренди здобули шалену популярність завдяки двом елементам: цукру і рекламі.

 

До 40-х років XX століття сухі сніданки Post Cereals вже цілком глазуровані цукром, в той час як брати продовжували сперечатися з цього приводу - доктор Келлогг вважав цукор пороком в чистому вигляді, а Вілл наполягав на необхідності підшар астіть їх «кінський корм».

 

В кінцевому підсумку Kellogg Company, слідом за Post, також почала покривати цукром свої кукурудзяні пластівці.

 

Проте, сухі сніданки все ще вважалися здоровою їжею завдяки постійному тиску реклами.

 

Компанії-виробники проголошували пластівці панацеєю, здатною вилікувати навіть малярію і апендицит.

 

Фрази на упаковках сучасних сухих сніданків на кшталт «Відмінне джерело вітаміну D!» відсилають прямо до одержимості Америки вітамінами в 20-х роках минулого століття.

 

А потім в пластівцях стало дуже багато цукру

 

Щоб підібратися до дітей, виробники пластівців першими стали використовувати мультяшних персонажів в маркетингу.

 

Тигреня Тоні з упаковки Frosted Flakes, а також Снеп, Крекл і Поп з Rice Krispies вперше з'явилися в 30-х роках. Реклама була ключем до успіху в цьому бізнесі.

 

«Реклама - промінь сонця, під яким розпускається квітка бізнесу», - сказав С. В. Поуст на зорі своєї кар'єри, яка принесла йому 800 мільйонів доларів в сучасному еквіваленті.

 

«Головна їжа дня»

Сьогодні у виробників сухих сніданків та інших ранкових продуктів немає монополії на мультяшні талісмани або безсоромні обіцянки.

 

Але по ряду причин їх суперництво за право продукту з'явитися на вашому ранковому столі не менш жорстко, ніж в епоху зародження індус рії.

 

По-перше, кожна компанія-виробник, яка переконує вас вибрати їх пластівці, мюслі або бейгли, надовго заволодіває вашим сніданком, тому що більшість людей з ранку їдять день у день одне і те ж.

 

Незважаючи на відсутність монополії, ми вибираємо одного і того ж виробника

 

Дослідження показують, що у споживачів існують стійкі переваги щодо сухих сніданків.

 

Так, рекламні плакати біля лотка з куркою можуть переконати людей є більше курятини. А лавина реклами з тигром Тоні може змусити десятки тисяч дітей роками є Frosted Flakes щоранку.

 

По-друге, готові сніданки дуже просто виробляти - факт, докучають доктору Келлогга, який запатентував свій винахід, але так і не зміг запобігти його плагіат.

 

При цьому сьогодні лідерів ринку можна перерахувати по пальцях.

 

конкурувати з гігантами галузі складно, оскільки вони розробляють відразу безліч брендів готових сніданків, просувають ці торгові марки за допомогою масованих рекла мних кампаній і тим самим заважають новачкам увійти в цей бізнес.

 

І, нарешті, остання причина того, чому конкуренція за ринок «ранкових» продуктів настільки жорстока - корпорації десятиліттями бачили в них кращий спосіб вичавити з споживачів якомога більше грошей.

 

Чому виробники фаст-фуду роблять ставку на рекламу МакМаффінов з яйцем, бельгійських вафель Уайт-Касл і ранкових буріто Тако Белл? || | 640

 

Рік за роком продажу сухих сніданків продовжують рости

 

Як пояснюють представники компаній, в індустрі фаст-фуду продажу продуктів для обідів і вечерь не змінювалися роками, а продажу сніданків постійно росли.

 

«Сніданок - найвірніший джерело доходу продуктового бренду», — поясняет один из маркетологов.

 

Обід і вечерю в сім'ях залишаються більш традиційними, коли в приготуванні страв важливий рецепт і майстерність кухаря, а не марка використаних продуктів.

 

вранці вам не хочеться їсти? Не їжте. Сніданок - не найважливіша їжа дня, просто сама розрекламована.

 

Єва Тагер, Алекс Майазі

 

Джерело

 

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 ( 1 оцінок, середнє: 5,00 з 5)
Загрузка...