Login
Get new password
Лайфхак

Сторітеллінг - це ... або історії , розказані з користю

сторителлинг это

 

Сторітеллінг - це найдавніший метод донесення інформації через розповідь, історії, казки.

 

Персонажі таких історій можуть бути як реальними, так і вигаданими. У ході розповіді могли використовуватися не тільки слова, а й руху (жести і танці), ритміка і мелодика.

 

Зміст

  1. Сторітеллінг - це мистецтво? | || 295
  2. Где и кому пригодится сторителлинг?
  3. Як навчитися сторітеллінгу?
  4. Головні правила сторітеллінга

 

 

Це метод, який сьогодні використовується в навчанні, маркетингу, коучингу - любом виде деятельности, в котором важно влияние на аудиторию.

 

Повчальні, цікаві історії в усі часи були важливим інструментом спілкування, виховання || | 322 и розвитку особистості.

 

І сьогодні їх важливість не зменшилася. Правда, тепер використання історій зі змістом прийнято називати модним словом «сторітеллінг».

 

У чому ж глибинний сенс цієї методики і для чого вона потрібна, читайте в нашій статті.

 

Сторітеллінг - це мистецтво? || | 338

Для того чтобы понять, что це - сторітеллінг, багато хто за звичкою заглянуть в Вікіпедію.

 

Але статті з такою назвою там немає. Та й старі добрі паперові книги в бібліотеці навряд чи дадуть вам відповідь, що це за «звір» сторітеллінг.

 

Вчимося придумувати і розповідати історії

 

Коріння сторітеллінга йдуть в найдавніші, доісторичні часи, коли вони використовувалися поряд з племінними ритуалами.

 

Однак на відміну від колективних містерій, історії розповідаються однією людиною, виділяючи його з натовпу.

 

Пізніше розвинулися національні різновиди сторітеллінга . Так, барди у кельтів і менестрелі в Європі

 

Середніх століть виконували, по суті, одну й ту ж функцію - розповідали історії і робили це цікаво для слухачів.

 

Саме інтерес - та сила, яка утримує слухачів.

 

Погодьтеся, адже і ви самі не завжди дочитувати нудні кілометрові тексти без «чіпляє» історії або чіткої структури, перевантажені фактами або вузькоспеціальними термінами.

 

Т акі словесні «простирадла» нікому не потрібні. Доступну мову, яскраві персонажі, що заманює сюжет - все це для того, щоб інформація була не просто почута, а й запам'яталася, «переварити».

 

сторителлинг это
Вчимося основам сторітеллінга з Femel

 

Звичайно,сторителлинг — это свого роду мистецтво, яке вимагає від автора не просто знань, а вміння їх доносити, захоплювати увагу публіки і утримувати його. Однак цьому мистецтву можна навчитися.

 

Де і кому стане в нагоді сторітеллінг?

Сторітеллінг - це такожискусство сочинения литературных произведений, однак сфера його застосування ширше, ніж тільки художня література.

 

Сьогодні вміння захопити публіку історіями знадобиться журналістам, бізнесменам, вчителям. Крім того, метод активно використовується в психотерапії і різних тренінгах.

 

За допомогою цікавої історії можна переконати людину сильнішою, ніж цілим переліком аргументів і мотивувати швидше і простіше, ніж півгодинний тирадою про переваги і можливостях.

 

Ось чому сторітеллінг активно використовується в управлінні персоналом.

 

Людям властиво слухати історії, ми звикаємо цього з дитинства - зі казок, які нам читають батьки.

 

Уміння придумувати історії обов'язково стане в нагоді вас в роботі

 

Поэтому слушать рассказчика для нас - природно. Цим успішно користуються оратори.

 

Наприклад, в середині лекції або доповіді історія допоможе утримати і «підігріти» інтерес слухачів.

 

Сторітеллінг корисний у створенні лояльності працівників до компанії.

 

Наприклад, замість того щоб провести новачкам нудну лекцію про цінності компанії та її цілі, лектор розповідає історію про те, як він сам усвідомив важливість місії, яку виконує організація. || | 456

 

Історії допоможуть мотивувати на навчання. Це корисно і викладачам, і в бізнесі, і в вихованні власних дітей.

 

Погодьтеся, куди цікавіше слухати про те, як застосовуються навички на практиці або разом з персонажем шукати вихід зі складної ситуації, ніж записувати попунктно мети і завдання курсу.

 

Зрозуміло, теоретична частина будь-якого виступу теж важлива, але її слід «розбавляти» емоційно забарвленими історіями, щоб слухачі відчували залученість в процес.

 

у бізнес-середовищі і корпоративній культурі історії часто існують полуформально, в якості своєрідного корпоративного «фольклору».

 

За допомогою таких байок можна зрозуміти, хто є хто в команді , «як треба» і «як не треба працювати» і т.д.

 

Люди люблять слухати історії

 

Історії активно використовуються в маркетингу, причому як в традиційному, так і в онлайн-версіях.

 

У будь-якому випадку клієнтові за допомогою історій простіше зрозуміти, які саме проблеми вирішує товар і які вигоди пропонує.

 

Як бачите , спектр застосування сторітеллінга дуже широкий.

 

Як навчитися сторітеллінгу?

Щоб навчитися доносити інформацію через історії, важливо розуміти, з яких інгредієнтів складається захоплююча і працює історія .

 

Таких компонента т і: емоції, співпереживання і сенс. Саме заради останнього, власне, і затівається весь розповідь.

 

Запам'ятайте - ваш слухач це і є головний персонаж і головна мета. Все затівається заради нього, і він повинен відчувати, що це і його історія теж.

 

Придумувати історії може навчитися кожен

 

Сторітеллінг - це інструмент, здатний вивести комунікацію на якісно новий рівень.

 

Але користуватися ним потрібно вміти, а значить, доведеться весь час вчитися, вдосконалювати свої навички, аналізувати вдалі і невдалі виступи (як свої, так і чужі). Хороша історія обов'язково з сюжетом.

 

Шукати його можна де завгодно: будьте допитливі, розширюйте свій кругозір, спілкуйтеся з миром, спостерігайте.

 

Натхненням для історії може стати що завгодно - і ваше власне життя, і події з життя близьких або знайомих, фільми або книги і навіть поведінку тварин або комах, перенесене «в людський світ».

 

Розвивайте в собі жвавість думки | || 543 регулярно міняйте звички, досліджуйте нові маршрути.

 

Для розвитку фантазії і спостережливості відмінно підходить вправу «Хто ця людина?» .

 

Воно дуже просте: розглядайте перехожих на вулиці або випадкових попутників, намагаючись вгадати, хто ця людина, чим займається і куди прямує.

 

Ще одна корисна вправа для навчання сторітеллінгу - це ведення щоденника.

 

Спочатку така практика буде непростий, з часом ведення щоденника буде даватися вам все легше.

 

Головні правила сторітеллінга

Важно, чтобы ваш персонаж совпадал с по типажу с аудиторией, для которой вы будете выступать
Важливо, щоб ваш персонаж збігався з по типажу з аудиторією, для якої ви будете виступати

 

Ключевая задача сторителлинга - захоплення і утримання уваги аудиторії. Тому персонажі історії повинні бути близькі слухачеві.

 

Не розказуйте жебраком про історії успіху багатих спадкоємців, адже провести паралелі між собою і героями таких оповідань буде вельми непросто.

 

Підбирайте типаж, схожий з вашою аудиторією.

 

Нехай слухач «зріднився» з героєм, відчує його думки і вчинки, «приміряє» на себе його шкуру.

 

Будь-яка історія повинна мати три частини: зав'язку, конфлікт (кульмінацію) і розв'язку. Все в історії «крутиться» навколо проблеми (конфлікту) та його рішення.

 

У моменти переходу однієї частини в іншу повинні траплятися якісь події, які дають історії новий поштовх, повертають дію в несподівану сторону - загалом, будь-яким способом підштовхують її розвиток.

 

Заздалегідь продумайте не тільки ідею історії, а й її деталі - обстановку, діалоги, персонажів (їх характер, думки), інтригу.

 

Подив від несподіваних подій стимулює пам'ять. Та ви й самі напевно помічали, що історії з несподіваним сюжетом більш захоплюючі і пам'ятні.

 

Ваша история должна казаться максимально реальной
Ваша історія повинна здаватися максимально реальної

 

Використовуйте в історії не тільки слух. Це не означає, що вам потрібно постачати картинками кожну сцену.

 

Просто задійте фантазію слухачів: змусьте їх подумки промальовувати картинку, згадати запахи і смаки.

 

Загалом, активізуйте всі органи чуття. Але не зловживайте описами - історія повинна бути ємною і досить короткою. Розповідайте те, що важливо.

 

Чи не намагайтеся зробити історію ідеальною. Розповіді про невдачі нерідко мають куди більш сильним ефектом, ніж «прилизане» байки про суцільних успіхи.

 

Сторітеллінг - це приклади, що показують все сторони життя, як успіхи, так і невдачі.

 

Плануючи виступ, пам'ятайте, що сторітеллінг - це не тільки правила, а й імпровізація, ваша особиста захопленість і ентузіазм.

 

Кожній людині хочеться, щоб його слухали з цікавістю. Хтось через це входить в роль веселуна-жартівника, який готовий до будь-якої ситуації підібрати історію.

 

Хтось викладає свої думки сухо і точно, занудно перераховуючи нудні переліки фактів.

 

Хтось боїться вдаритися в одну з цих крайнощів і взагалі мовчить. У будь-якому випадку почутими хочуть бути всі.

 

Тому сторітеллінг - це навик, який варто розвивати постійно.

 

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 ( 2 оцінок, середнє: 5,00 з 5)
Завантаження ...