Sign up
<\ / a>") // ->
Сім'я

Діагностика дитячо-батьківських відносин - як зрозуміти, чи все в порядку в родині?

диагностика детско родительских отношений

 

Діагностика дитячо-батьківських відносин допомагає з'ясувати, що саме дитина відчуває, перебуваючи у власному будинку, які переживання, хвилювання терзають його кожен день.

 

За допомогою спеціальних тестів ми можемо зрозуміти, яка обстановка панує в родині і як це відбивається на тендітній особистості дитини.

 

Зміст:

  1. Як зрозуміти, що з дитиною щось не так? Навіщо потрібні тести?
  2. «Малюнок сім'ї» - проста і результативна методика
  3. Діагностика по Е. Бене-Ентоні, «Сумна мама»
  4. Діагностика в молодшому шкільному віці

 

Содержание: Как понять, что с ребенком что-то не так? Зачем нужны тесты? «Рисунок семьи» — простая и результативная методика Диагностика детско-родительских отношений в семье по Е. Бене-Энтони, «Грустная мама» Диагностика детско-родительских отношений в младшем школьном возрасте — Детский апперцептивный тест (CAT)

 

Дорослі часто не помічають або не здатні бачити, що відбувається насправді, але малюк завжди тонко відчуває найменші зміни в стосунках батьків , внутрісімейної атмосфери і це, звичайно ж, відбивається на його особистості і майбутньому.

 

За допомогою представлених методик ви зможете виявити сформувалися або тільки зароджуються проблеми сприйняття обстановки дитини і при бажанні відкоригувати ситуацію всередині сім'ї.

 

Як зрозуміти , що з дитиною щось не так? Навіщо потрібні тести?

В ідеалі перед тим як звернутися до доросле життя, дитина неминуче проходить через інститут сім'ї.

 

Саме тут йому щепитимуться ті чи інші навички та тільки від дорослих буде залежати, виросте він товариським або відлюдним, впевненим в собі або терзають сумніви.

 

Часом навіть непомітно, наскільки сильно батьки і атмосфера в будинку впливають на нього. «Він завжди був тихим», «З самого народження така», - це поширена помилка.

 

Просто ступінь батьківського впливу не знає кордонів і починається з самого народження (якщо не з зачаття) крихти. Дитина відчуває все!

 

І якщо ситуація загострюється, досвідчений психолог завжди помітить це.

 

Своєчасно виявлені проблеми легше вирішити

 

Ознаки відхилення:

 

  1. Підвищена тривожність
  2. Замкнутость
  3. Гіперактивність
  4. Погіршення успішності
  5. Труднощі в спілкуванні з однолітками
  6. Безініціативність

 

Дитина, починаючи з трирічного віку і аж до підліткового, може проявляти демонстративність.

 

Він буде намагатися добитися успіху у всьому, до останньої краплі сил зубрити уроки або, навпаки, стане страшенним «розбійником », роблячи що завгодно, лише б на нього звернули увагу.

 

Насправді, це пряме свідчення нестачі любові, почуття занедбаності, нікому непотрібності.

 

Малюк страждає і таким своєю поведінкою намагається просто отримати для себе дещицю батьківської любові.

 

Далеко не завжди в цьому винна сім'я.

 

Часто вони піклуються і цінують його в достатній мірі, але цього мало в силу гіпертрофованої потреби.

 

Взрослые часто не замечают, что на самом деле происходит с их чадами
Дорослі часто не помічають, що насправді відбувається з їхніми чадами

 

Іншою стороною медалі стає відхід у себе і замкнутість. Так часто трапляється, якщо дитина не витримує вимог дорослого і очікування занадто тиснуть на нього.

 

Тут також все залежить від поведінки батьків.

 

Можливо, після тестування чада буде правильним пройти і вам тест «Стратегії сімейного виховання», щоб виявити, справжнє ставлення до своєї дитини.

 

І авторитарний і надмірно ліберальний стиль може послужити погану службу і привести до посилювання негативних наслідків.

 

Тут потрібно робота психолога з обома батьками заради корекції їх поведінки.

 

аномалій може бути багато і у кожного проявлятися по-своєму.

 

Важливо, щоб діагностика дитячо-батьківських відносин у ДНЗ не сприймалася агресивно, як спосіб «влізти в наші справи» .

 

Дорослі часто недооцінюють дитячому переживання, тим самим посилюючи стан дитини

|| | 435

Тестирования, наоборот, помогут выявить проблему и дать рекомендации относительно решения.

 

Важких дітей не буває, буває зовсім невідповідна середовище для їх розвитку і зростання.

 

Допоможіть дитячого психолога адекватно зрозуміти ситуацію, і він обов'язково прийде на виручку.

 

Перераховані нижче методики викладені у вільній формі для ознайомлення, самі опитувальники вам надасть психолог або їх можна знайти на просторах інтернету.

 

Можливо, ви хотіли б провести їх самі, у себе вдома.

 

Це здійснимо, але пам'ятайте, що діагностика дитячо-батьківських відносин, у всьому її різноманітті и ступінь розвитку особистості дитини виявляється більш точно тільки стороннім, незацікавленим людиною.

 

А ви як раз як ніхто зацікавлені, тому найкраще буде довіритися досвідченому профі.

 

Все залежить від складності, наприклад, «малюнок сім'ї» може вільно інтерпретувати практично кожен.

 

Порада: якщо вам дали завдання пройти тест паралельно з дитиною, не відмовляйтеся і не просіть принести його пізніше. Психолога важливо поспілкуватися з вами в процесі і поспостерігати за поведінкою.

 

Перечисленные ниже методики легко помогут определить, что на самом деле происходит с ребенком
Перераховані нижче методики легко допоможуть визначити, що насправді відбувається з дитиною

 

«Малюнок сім'ї» - проста і результативна методика

Вона розрахована і на дитину, і на підлітка, і навіть на дорослого.

 

Починати варто з того моменту, коли дитина здатна малювати людей не у вигляді «пуголовків» з ручками-ніжками, а як істот з головою, шиєю, тулубом.

 

Не ставте будь-яких обмежень і не давайте чітких установок.

 

Попросіть просто намалювати сім'ю в такому вигляді, як хочеться випробуваному. Заздалегідь підготуйте простий олівець і половину альбомного листа.

 

Занадто великий простір може збити його з пантелику.

 

Не давайте до цього комплекту ластик, якщо дитина наполягає, дайте йому новий лист, а після порівняйте їх між собою.

 

Если что-то не ладится в семье, дети чувствуют это очень тонко
Якщо щось не ладиться в сім'ї, діти відчувають це дуже тонко

 

Важливо дати зрозуміти, що це не завдання заради оцінки, і ніхто лаяти не буде.

 

Слідкуйте, кого намалюють першим, а кого - останнім і уникайте будь-якого докору.

 

Під час цієї діагностики дитячо-батьківських відносин, призначеної для дошкільнят, попросіть обов'язково підписати кожен об'єкт: «мама», «тато», «собака Нюся »і т. д.

 

Ви здивуєтеся, як можуть підписати, наприклад, братів їх рідна сестра:« мій меншенький братик Максик »і« Віктор ».

 

Різниця колосальна, чи не так? Неживі предмети також важливі, в тому сенсі яку роль вони відіграють у житті дитини та її сім'ї (з його точки зору).

 

І це не завжди свідчить про матеріалізмі.

 

Просто улюблений телефон - річ постійна, вона є джерелом задоволень і інформації і нікуди не зникне, на відміну від людини.

 

В процесі обробки даних враховуйте наступні правила:

 

  1. Випадків в малюнку бути не може, все це вираження почуттів. Якщо когось не намалювали, це свідчить або про агресію до родича або про відсутність емоційного контакту.
  2. Малюка немає на картинці? Можливі два варіанти: його не хвилює ця осередок суспільства або він не може знайти своє місце в сім'ї.
  3. Розмір об'єкта завжди говорить про важливість, його ролі для малює. Той, хто вище, - має більшу владу, на його думку.
  4. Попросіть назвати і підписати кожного персонажа. Навіть якщо кількість сходиться з вашими даними, можливо, замість тата він намалював Діда Мороза.
  5. Вигадані герої висловлюють те, чого не вистачає. Це уявні відносини. Дізнайтеся все про цю істоту і ви зрозумієте почуття крихти.
  6. Найближчий до намальованому дитині персонаж психологічно ближчий. Це може бути навіть не мама, але улюблена кішка.
  7. Якщо сім'я зображена маленькою в самому верху листа - це говорить про низьку самооцінку і високому рівні вимог до себе. У самому низу (чисте місце вгорі їх голів) - низька самооцінка і рівень домагань.

 

Если вы не можете сами справиться с проблемой, обратитесь к детскому психологу
Якщо ви не можете самі впоратися з проблемою, зверніться до дитячого психолога

 

Якщо його хтось хвилює або лякає особливо сильно, малюнок буде обведений кілька разів, заштрихован або навпаки, зображений за допомогою легкого дотику кінчика олівця.

 

Спотворення з правого боку тіла говорять про проблеми соціального характеру.

 

У дорослих - це робота та навчання, у дитини - садок, школа.

 

Спотворення лівого боку говорять про проблеми в колі близьких людей (маленька рука або нога).

 

Розмір голови свідчить про кількість розуму, а очі - про психічний стан.

 

Адже в картині світу малюка очі дані, щоб плакати і виражати емоції і попросити про підтримку.

 

Теплі довірчі відносини з близькими допоможуть дитині легше влаштуватися в житті

 

Великі - тривожність, маленькі «точки» - боїться попросити про допомогу, відчуває страх.

 

За допомогою вух людина прислухається до оточуючих, а рот є символом агресії.

 

Він великий у критиканів, людей, що постійно кричать і лаються.

 

Наявність шиї говорить про можливість керувати своїми почуттями. Руки в сприйнятті випробуваного - здатність на вчинки.

 

Чим чіткіше вони намальовані, тим впевненіше він себе почуває в світі. Це можуть бути своєрідні «рукавиці» або 5 пальців.

 

Якщо їх більше, то він відчуває себе досить впевнено, відчуває свою могутність. Зверніть увагу на площу опори біля ніг.

 

Це символ стійкого становища в житті, особливо якщо вони стоять на лінії землі, а не вище неї.

 

Порада: дайте дитині стільки часу, скільки йому потрібно. Не тисніть і не поспішати.

 

Виявити проблему допоможуть спеціальні тести

|| | 641

Диагностика детско-родительских отношений в семье по Е. Бене-Энтони, «Грустная мама»

Наступна діагностика дитячо-батьківських відносин запропонована Е.Бене-Ентоні підходить для підлітків і навіть зовсім маленьких дітей.

 

Різниця лежить в підході екзаменатора, підліток може прочитати картки самостійно, а дитині потрібно буде прочитати їх вголос.

 

Вам слід придбати або виготовити самому 21 фігуру з паперу, які символізуватимуть членів сім'ї (людей).

 

Вони повинні бути різної статі і віку, починаючи від немовляти і закінчуючи літніми людьми.

 

Подбайте, щоб всі вони були різними і досить характерними. Останній персонаж - пан «Ніхто».

 

До нього можна буде звертатися, якщо запропоноване твердження не знайде свого місця серед передбачуваного кола сім'ї.

 

Попросите ребенка нарисовать свою семью
Попросіть дитину намалювати свою родину

 

На кожній фігурі має розташовуватися місце для карток (конвертик).

 

Сідайте з дитиною за стіл і запропонуйте пофантазувати, уявити, що хтось із цих персонажів - його сім'я, нехай вибере їх.

 

Потім малюкові пропонуються питання, які він повинен віднести до певного паперовому чоловічкові.

 

Вони діляться на наступні категорії:

 

  1. Позитивні емоції, які виходять від крихти (кого любить, хто грає з ...) | || 696
  2. Отрицательные эмоции, исходящие от крохи (кого ненавидит, кто злит…)
  3. Позитивні емоції, одержувані малюком (ти любиш цілувати ?, ти щасливий разом з ...?)
  4. Отрицательные эмоции, получаемые крохой (ты ругаешь, ты шлепаешь…)

 

Причому ця діагностика дитячо-батьківських відносин і подібні методики слід проводити в двох напрямках.

 

Запитувати, кого ти любиш, і хто любить тебе, кого ненавидиш і хто ненавидить тебе і т. Д.

 

варіант діагностики дитячо-батьківських відносин у підлітковому віці містить в собі акценти на два види позитивного ставлення: слабкі і сильні.

 

Перші - це дружба, другі - маніпуляції, інтимний психічний контакт, переживання на грунті перших проявів сексуальності.

 

Вивчається потурання і сверхопека, а також вираз ворожості.

 

Діагностика «Сумна мама» складається з малюнка, на якому зображена сумна жінка і чоловік.

 

Дається інструкція: «Художник намалював маму і тата в кімнаті. Папа дивиться у вікно, а мама дуже сумна і чимось засмучена.

 

Психолог наверняка сможет вам помочь понять, что происходит
Психолог напевно зможе вам допомогти зрозуміти, що відбувається

 

Як ти думаєш, чому у неї поганий настрій? ». Після неї дитина може дати своє бачення ситуації.

 

Ви здивуєтеся наскільки тонко діти відчувають обстановку в будинку і як на свій лад сприймають будь-яку сварку. В принципі існує три типи відповідей.

 

Перша група (дитина звинувачує себе): «Тому що їх син втік», «Їхня донька зіпсувала їм настрій».

 

Друга свідчить про особисту сварку між батьками: «Мама не приготувала татові їжі», «Папа не дозволяє мамі спілкуватися з подругами».

 

Третя говорить про сторонні причини: «Тому що погода погана», «Плита зламалася» і ін.

 

Ця методика виявляє ступінь зосередженості дітей на сварках в родині, їх сприйняття ситуації.

 

Особливо це актуально, якщо пара розпалася, в розлученні. Зверніть увагу на емоції дитини, наводите уточнюючі питання.

 

Третя група відповідей краща.

 

Порада: дорослим варто пройти наступні тести: «Міра турботи», опитувальник батьківського ставлення (А. Варга, В. В. Столін), опитувальник батьківських установок і реакцій Шафера (PARI) .

 

Діти часто асоціюють себе з тваринами

 

Діагностика дитячо-батьківських відносин у молодшому шкільному віці - дитячий апперцептівний тест (CAT )

Children's Apperception Test допоможе розібратися відразу в декількох категоріях: у чому він потребує і чого хоче, прояснить ставлення до батьків і однолітків, рівень агресивних тривог і страхів, нали ие внутрішньоособистісних конфліктів.

 

Діти люблять гри, а ще більше асоціювати себе з тваринами (так ще Фрейд вважав), тому цей тест принесе їм тільки задоволення.

 

Методика підходить крихтах від 3 до 10 років.

 

Існує обмеження в часі (40 хвилин), але ви повинні таємно стежити за ним не напружуючи рамками дитини.

 

Видавайте зображення поштучно, тому що діти люблять грати всім і відразу, це обірве нитку розповіді.

 

Своевременное решение проблемы поможет вам создать крепкую счастливую семью
Своєчасне вирішення проблеми допоможе вам створити міцну щасливу сім'ю

 

Розглянемо зображення:

 

  1. за столом сидять 3 курчати, перед ними миска з їжею. Вдалині видно образ курки. Тема висвітлює проблему конкуренції між братами і харчової поведінки.
  2. Три ведмеді перетягують канат. З одного боку - доросла особина, з іншого - ведмідь і ведмежа. Звіря асоціюється з самим малюком. А перетягування каната - з конкуренцією між мамою і татом. Чию сторону займе крихітка? Агресивна це конкуренція або дружня гра?
  3. Лев сидить на троні, поруч тростину. Внизу картинки норка з мишкою. У цьому образі найчастіше бачать фігуру батька або опікуна. Нехай випробуваний розповість злий лев або добрий, навіщо йому тростину, хто така мишка? Чи не сам дитина чи що?
  4. Мама кенгуру гуляє з кенгурята. Тут найчастіше прихована тема конкуренції між братами-сестрами, ставлення до молодшого в будинку.
  5. Два ведмедика лежать в ліжечку в кімнаті старших. Дає можливість виговоритися щодо прихованих хвилювань, переживань і спостережень.
  6. У темній печері сплять два дорослих ведмедя, на передньому плані - ведмежа. Питання ревнощів, потрійності, проблема мастурбації.
  7. Злий тигр женеться за мавпою. Казка може наповнитися темою страху, боротьби, насильства або веселою гонитвою. Все залежить від реакції.
  8. В кімнаті сидять 3 мавпи, одна з них розмовляє з маленькою мавпочкою. Розглядається передбачувана ситуація: догана, заохочення або проста бесіда.
  9. Зайченя сидить в ліжечку в темній кімнаті. Проблема страху бути покинутим і самотності.
  10. Щеня лежить на руках у дорослого собаки у ванній кімнаті. Якщо це покарання - то за що, якщо гра - то яка?

 

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 ( 3 оцінок, середнє: 5,00 з 5)
Загрузка...