Get new password
Login
Лайфхак

Як вести співбесіду при прийомі на роботу і не упустити цінного співробітника?

как вести собеседование при приеме на работу

 

Як вести співбесіду при прийомі на роботу і про межах, чи та людина перед вами і чи є він вашим кандидатом, розглядаємо в цій статті. | || 283

 

Робота професійного інтерв'юера, яку найчастіше виконують HR-фахівці, відповідальна, цікава і складна.

 

Сьогодні Femel розповість про основних моментах, пов'язаних з цією професією, а точніше про проведення співбесід - адже це наріжний камінь діяльності фахівця з підбору кадрів.

 

Содержание:

  1. Підготовчий етап перед співбесідою
  2. Види співбесід
  3. Осягаємо мистецтво ефективного інтерв'ю

 

Нанимать сотрудников на работу не менее ответственное занятие, чем устраиваться самому

 

Підготовчий етап перед співбесідою

Будь-яке відповідальна справа має на увазі під собою ґрунтовну підготовку.

 

Проведення співбесіди при прийомі на роботу - не виняток.

 

Якщо ви мінімізуєте можливість втрати часу, доступу на інтерв'ю здобувачів, не придатних вам апріорі, а також будете чітко усвідомлювати структуру співбесіди і його цілі.

 

вам буде вдячна і компанія, на яку ви працюєте, і кандидат на посаду, навіть якщо він вам згодом не підійде.

 

Підготовка до співбесіди досить проста і практично у всіх випадках має на увазі один і той же алгоритм дій.

 

До співбесіди потрібно ретельно готуватися обом сторонам

 

Нижче наведено список речей, які вам необхідно виконати:

 

  1. Точно согласовать с компанией, для которой подбирается сотрудник, базовые критерии: стать, вік, місце проживання, сімейний стан і освіту.
  2. Заздалегідь повідомити кандидата про час і місце проведення співбесіди , а також переконатися, що він цю інформацію отримав. Не бійтеся бути наполегливими. Відіслали e-mail - передзвоніть і переконайтеся, що кандидат його отримав.
  3. Якщо у вашій компанії є система пропусків, подбайте про те, щоб у кандидата не виникло через це проблем і ви не втратили час.
  4. Біографія. Дуже важливий пункт, який багато ігнорують. Вимагайте її у претендента і обов'язково прочитайте перед співбесідою.
  5. Оцінка кандидата на посаду багато в чому залежить від вашої об'єктивності, яка може страждати через поганого настрою. Постарайтеся уникати негативних емоцій і стресу перед інтерв'ю.
  6. Запам'ятайте ім'я та по батькові кандидата! Серйозно!

 

Вести співбесіду не менше складно, ніж проходити

 

Поставтеся до кожного пункту з належним увагою і тоді можете вважати, що половина справи вже зроблено.

 

На перший погляд, деякі речі можуть здатися неважливими, але, повірте, навіть якщо ви упустите, наприклад, останній пункт, вся затія може обернуться крахом.

 

Ви покажете свою некомпетентність перед піт нціальним співробітником компанії, а також перед її власником, якщо працюєте за наймом.

 

Також в період підготовки дуже важливо переконатися, що ви позбулися упередженості, вона - ваш головний ворог! | || 387

 

Для цього налаштуйтеся на виявлення потрібних вам якостей кандидата на посаду.

 

Чи не малюйте його портрет і не покладайте ніяких особистих очікувань - важливо тільки те, чого від співробітника хоче компанія.

 

Забудьте про зовнішність, не звертайте уваги на аксесуари, які можуть, наприклад, говорити про музичні переваги кандидата.

 

Внимательно изучите резюме кандидата
Уважно вивчіть резюме кандидата | || 405

 

Все це мішура, відволікаюча від досягнення головної мети, не варта уваги професіонала.

 

Види співбесід

Тепер поговоримо про те, в якій формі можуть відбуватися інтерв'ю.

 

З розвитком технологій їх з'явилося кілька:

 

  1. Класичне інтерв'ю «один на один »
  2. Групове співбесіду
  3. Співбесіда по Скайпу або за допомогою іншої подібної програми

 

Розберемо по порядку. Класичне інтерв'ю відомо кожному, хто хоч раз влаштовувався на роботу, і це найстаріша форма співбесіди, що з'явилася навіть раніше, ніж корпоративна культура.

 

Сьогодні більшість роботодавців віддає перевагу саме інтерв'ю «один на один », покладаючи всю відповідальність за вибором кандидата на посаду на плечі одного фахівця.

 

Такий підхід має як плюси, так і мінуси. Причому значимість перших дещо менше, ніж друге.

 

Сегодня все большую популярность набирает собеседование по скайпу
Сьогодні все більшої популярності набирає співбесіду по Скайпу

 

Отже, зробивши вибір на користь класичного співбесіди, ви виграєте в зручності.

 

Призначити зустріч для двох можна де завгодно, а це відмінний спосіб вийти за межі офісних стін.

|| | 452

Ведь они, как правило, не располагают к комфортной и результативной беседе, особенно для здобувача.

 

Звичайно, якщо компанія, для якої ви шукайте кандидата, хоче, щоб ви не покидали робоче місце і відразу ознайомлювали кандидата з умовами праці, то і самодіяльність краще залишити.

 

Другий важливий плюс - це присутність в приміщенні лише двох осіб, що відразу знижує рівень стресу для інтерв'юйованого.

 

Погодьтеся, набагато легше відповідати на питання одного незнайомої людини, ніж перебувати під пильним поглядом відразу двох-трьох.

 

Людина, яка претендує ует на посаду, часто знаходиться в стані легкого стресу

 

Чим більше розслаблена обстановка, тим більше корисної інформації ви отримаєте.

 

Однак співбесіду «один на один» має один великий мінус: складність виставлення об'єктивної оцінки кандидата.

 

Вам просто може не сподобатися певний типаж, і підсвідомість буде саме підкидати ідеї для рішучої відмови.

 

З таким може зіткнутися навіть досвідчений професіонал. Тому сьогодні має сенс запрошувати на інтерв'ю (особливо якщо передбачається кілька його етапів) психолога.

 

Групове співбесіду особливо популярно в малому бізнесі і передбачає присутність кількох осіб з боку компанії.

 

Найчастіше це потенційний роботодавець, HR-менеджер і фахівець в тій області, де закривається вакансія.

 

той, хто колись був присутній на подібних співбесідах , знає, що це досить складний захід, причому для обох сторін.

 

Кандидат також повинен розуміти, що абсолютного тиску йому не уникнути

 

Яким би досвідом в та інші учасники співбесіди не мали, тиску на кандидата уникнути буде важко.

 

Нерідко починається негласне змагання між інтерв'юерами, що неминуче веде до хаосу.

|| | 523

Однако цель группового собеседования, если она в точности достигается, может быстро решить проблему с кадровым голодом.

 

Грамотно вибудувана розмова, де кожен представник компанії задає тільки ті питання , які знаходяться в його компетенції, дозволить ефективно виявити слабкі і сильні сторони кандидата і його здатність ь витримувати стрес.

 

Якщо ви маєте в своєму розпорядженні потрібне штатом і впевнені в своєму професіоналізмі, то групове інтерв'ю - це ваш вибір .

 

І, нарешті, співбесіда за допомогою Скайпу - відносно нове слово в корпоративній культурі.

 

Тут все приблизно те ж саме, що і при інтерв'ю «один на один».

 

Пам'ятайте, що зовнішність не повинна стати вирішальним фактором

 

Є ви, є кандидат, але є також і гігантське відстань між вами, що виключає можливість особистого контакту.

 

Така з Атея досить ризикована, тому що скласти повноцінний портрет претендента під силу лише досвідченому професіоналу.

 

Але якщо перед вами стоїть завдання закрити, наприклад, вакансію для віддаленого співробітника, то і потреба в особистому спілкуванні відпадає.

 

Осягаємо мистецтво ефективного інтерв'ю

Якщо ви хочете професійно освоїти мистецтво ведення співбесід, вам потрібно засвоїти три речі:

 

  1. Якщо ви роботодавець - інформація має життєво важливе значення для вас. Все інше - мішура. Забудьте про особисті смаки і абстрагуйтеся від шаблонів. Вони завадять вам розгледіти потрібне. Знання про спеціальні навички кандидата - це головне.
  2. Якщо ви здобувач - акцентуйте увагу на своєму професіоналізмі. Охайний зовнішній вигляд, позитивний настрій - це все, звичайно, важливо. Однак потенційний роботодавець, коли ви переступите поріг його кабінету, лише окине вас поглядом, помітить, як свіжо ви виглядаєте і на цьому все. Колір вашої сорочки, фасон джинсів і так далі нікому не цікавий. Уважно стежте за ходом бесіди. Відповідайте на питання ємко, але не впадайте в багатослівність.
  3. Третє правило актуально для кандидатів на вакансію і для роботодавців одночасно: Забороняється рекламувати себе, як на ринку. Це відразу знизить вартість ваших послуг або вашої компанії. Говорячи про свої переваги, висловлюйтесь чітко і уникайте формулювань на кшталт «у нас най-най краща і красива компанія, у нас тут так все здорово, що ми навіть і не знаємо, як так може бути», так само як і не варто заявляти, що ви досягли вершин у своїй професії, ваші послуги на ринку праці коштують надзвичайних грошей, але ви прагнете до Абсолюту і тому використовуєте фірму роботодавця, як платформу для свого сліпучого зльоту в новій іпостасі. Грамотний фахівець відчує фальш за кілометр.

 

Постарайтесь сделать беседу максимально доверительной
Постарайтеся зробити бесіду максимально довірчій

| || 583

Вы должны всегда быть готовы к собеседованию. Не пренебрегайте подготовительным этапом и не стесняйтесь уделять ему много времени.

 

Все хороші фахівці, що займаються підбором персоналу, вичитують біографії кандидатів, ретельно вивчають резюме і складають попередній портрет майбутнього співробітника. || | 589

 

У форматі інтерв'ю вам необхідно витягнути з людини інформацію, якої він може не так охоче ділитися з друзями.

 

Працюйте над своєю харизмою . Якщо з чарівністю у вас великі проблеми і говорите ви не краще роботів зі сторінок радянської наукової фантастики, доручіть ведення співбесіду комусь іншому, адже відповідальність дуже велика.

 

Однак бажання і досвід можуть зіграти на руку.

 

Якщо вам необхідно закрити не найбільшу серйозну вакансію і домагання до потенційного працівника не надто великі - сміливо озбройтесь посмішкою, складайте питання і проводите інтерв'ю самостійно.

 

Дуже скоро ви почнете розбиратися, хто перед вами - цінний фахівець або людина, яка тільки витрачає свій і ваш час.

 

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 ( 1 оцінок, середнє: 5,00 з 5)
Загрузка...