Успіх

Кого ми виростимо, якщо будемо оберігати дітей від фізичної праці

Дитяча праця у всьому світі під забороною, причому це закріплено на рівні законодавства. Аспитували законодавець думку самих дітей? Чому не врахував, що ці думки можуть різнитися, адже кожен індивідуальний? Питання риторичні.

Вона навіть переглядала сайти свакансіями і підібрала кілька таких, з якими б упоралася, але я відмовилася навіть дзвонити по оголошенню: 14 років на офіційну роботу ніхто не візьме. Даїнанеофіційну, швидше за все, теж. Роботодавці нині лякані, бояться іперевірок, бовкачів, собі дорожче.

Влітку діти по черзі жили бабусі, а працює дояркою на приватній фермі. Зрозуміло, вони там не раз бували і встигли познайомитися з принадами утримання великого рогатого худоби. Цікаво, але важкий фізичний труд їх зовсім не налякав, швидше наоборот.

Ми знову повернулися до тихої дискусії на тему: «Давайте купимо корову, коня, баранчиків, козу, і буде всім добре». Тільки щось на цьому «добре» абсолютно не впевнена. Нудаладно, гадаю, помоніторимо, що там у нас поконям: скільки коштують, як утримувати.

Саме з публікацій в Інстаграм ми дізналися, що в наші краї переїхали коневласники згорілої зграї (здалеку). І тут, що називається, наловця звір: вони розмістилися в кроковій (ну як кроковій, 11км) доступності від нашого будинку, і їм відразу потрібний помічник для прибирання денників і роздачі сіна.

Показую дітям і говорю: «Якщо будете допомагати, я влаштуюся туди на місяць-інший, до зими». Вони навіть неспитали «скільки грошей», що на них непохоже. Мало того, що погодилися, то ще й не бажали поступатися один одному «зміни».

Дитяча робота в денниках:

  • вивезення брудної підстилки на натачках без роботи лопатою;
  • привезення чистої – неважко, і самі змогли гребті.

Не думаю, що це щось надзвичайне, вдома іноді доводиться і більше сил доповісти, щоб щоденні справи виконати.

А якщо врахувати, що для тренування по верховій їзді (давня мрія обох) потрібно сплатити лише за послуги тренера, з них не взяли за оренду коня, ясно, що викорчувати їх з стайні стало проблематично.

Ага, так! Натренування діти накопичили самі, зі своїх «зарплат». Через дві тижні вони там і зовсім освоїлися, почали водити коней на вигул і назад, чистити перед засідуванням, впізнати і збирати миски для годування, витягуючи їх прямо з-під копить.

Коли прийшла пора здавати перший блок річної атестації, з’ясувалося, що по навчанні ми дещо просіли.

Вихідні у дітей не разом: сімейне освіта дозволяє організовувати навчальний процес як завгодно, аби програма була пройдена.

Такий розклад зайняти– чистої води експеримент

Перевірка, чи зможуть діти без постійного контролю освоювати навчальний матеріал за допомогою літератури. Однак повністю виводити їх самонавчання я вважала ризикованим.

Суть така: беремо, скажімо, понеділок, сомною їде старша, молодший отримує скасування свічки потрібну теорію видання на закріплення. Перед відходом (на конюшню потрібно сутра) її буджу ідаю цінні вказівки надень. Кобіду ми вже повертаємось, я перевіряю виконане завдання, коригую, якщо потрібно, пояснюю ті, що сам дитина незрозуміла.

Наступний день у нього вихідний, він їде спілкуватися слошадками, а старша також вдома виконує завдання, отримавши теоретичну інформацію свічка.

Вцілому діти впоралися.

Мабуть, достатня мотивація: устигаєш – їдеш до коней, не встигаєш – ну, се ля ві, тоді і я не їду, а я стою в тобі над душею, як учитель над двоєчником.

Хочеш, як у школі – отримай школу

Судячи з старанного виконання завдань, як у школі вони не хочуть, їм, що називається, «зайшло». Навіть на умовляння завуча, що, мовляв, перед держіспітами не погано б повернутися зашкільну парту, нікого з дітей не переконали.

Апросадка пов’язана, я думаю, з перемиканням уваги вбік від навчання, потрібно вчитися балансу.

Смоглиби діти поєднувати і навчання, і підробіток (яку правильніше назвати волонтерством з «плюшками»), спілкування з тваринами, якби вчилися очно?

Відразу відповім: ні!

Навіть раз на місяць, навіщо там – навіть раз на рік я не зуміла возити їх на заняття поверхової їзди, від якої вони вдиком захопили. Колись, утомилася від щоденних пробіжок до школи, дорого, згодом. . . Стандартні відмовки, загалом.

Адетям було нудно. Нудно в школі, нудно останні.

До того розслабилися, що будують довгострокові бізнес-плани. Цьому навчати у школі? Не пригадаю. Навіть подейкують про купівлю коня, стверджуючи, що снас тільки будівництво денника, а все інше вони вже вміють самі, включаючи заїздку. О боже, ще цього мені бракувало! Або погодитися вже? Або хай спершу отримають атестати?

Поки явяла паузу на час іспитів, продовжувати співпрацю сконюшньої після атестації чи ні – не вирішила поки що, будемо дивитися ситуації.

Апока можу зробити наступні висновки:

  1. Якщо дитина бажає працювати, не треба йому забороняти, краще підберіть заняття посилам.
  2. Дозвольте йому самому вибрати, яку роботу він зможе виконувати – можливо, ви самі затаке і не взялися б, а для нього це стане початком великого шляху.
  3. Якщо дитина допомагає вам виконувати якісь оплачувані завдання, буде справедливим поділитися ним доходом.
  4. Навіть дрібна підробіток добре дає зрозуміти, що гроші не ростуть у гаманці і не валяться з неба, треба дати щось взамін: енергію, вміння, інформацію, допомогу.
  5. Заробляючи власну копієчку, діти швидко вчаться ставити цілі та накопичувати на них, тут головне, як мені бачитися, імне заважати. У нашому разі старшій, яка спускала заробіток перші три дні, стало дуже прикро, коли молодший уже щосили «рисив» верхи, авна ще навіть завжди була за дві тижні перебування на конюшні.